onsdag 16 januari 2013

Recension: Hopeless - Colleen Hoover





Titel: Hopeless
Författare: Colleen Hoover
Utgiven: 2012
Språk: Engelska
Första meningen: "I stand up and look down at the bed, holding my breath in fear of the sounds that are escalating from deep within my throat."

Sometimes discovering the truth can leave you more hopeless than believing the lies…


That's what seventeen-year-old Sky realizes after she meets Dean Holder. A guy with a reputation that rivals her own and an uncanny ability to invoke feelings in her she's never had before. He terrifies her and captivates her all in the span of just one encounter, and something about the way he makes her feel sparks buried memories from a past that she wishes could just stay buried.


Sky struggles to keep him at a distance knowing he's nothing but trouble, but Holder insists on learning everything about her. After finally caving to his unwavering pursuit, Sky soon finds that Holder isn't at all who he's been claiming to be. When the secrets he's been keeping are finally revealed, every single facet of Sky's life will change forever.


Hur ska jag kunna sätta ord på den här boken? den var så välskriven, genomtänkt och vissa repliker så underbara att jag själv önskat att jag hade sagt dem - eller att någon sagt dem till mig. Ena stunden sjönk jag djupare ner bland soffkuddarna med ett fånigt leende på läpparna för att den var sååå gullig, andra stunden satt jag med en klump i halsen och ont i hjärtat. Jag tyckte redan från början att det fanns ett bra budskap i boken men jag hade inte förväntat mig mer än en "vanlig kärlekshistoria", men den tog en ganska oväntad vändning och blev mycket mer än så. En gripande, fantastisk, romantisk, tragisk, hemsk och underbar berättelse som är en av de bästa jag läst på länge.



2 kommentarer:

  1. Hm, ja, jag är då inte helt sams med NA, men jag ser fram emot att följa din blogg för att se om jag hittar Boken som kan övertyga mig. :)

    SvaraRadera

 

Template by BloggerCandy.com