fredag 5 april 2013

Recension: Deeper We Fall - Chelsea M. Cameron





Titel: Deeper We Fall
Författare: Chelsea M. Cameron
Serie: Fall and Rise #1
Utgiven: 2013
Språk: Engelska
Första meningen: ""How can you not see how delicious he is? I just want to put him on a stick and lick him on a hot summer day", said Lexie as she watched Zack Parker chucking cans of beer out of a cooler at people, regardless of whether they were ready to catch them or not."


Two years after her best friend was involved in a car accident that caused a traumatic brain injury, Lottie Anders is ready to start her freshman year of college. Ready to move on. Ready to start forgetting the night that ripped her life apart.

Her plans comes to a screeching halt when not one, but two brothers responsible for the accident end up back in her life again.

Zack is cruel, selfish and constantly rubbing what happened to her friend in Lottie's face.

Zan is different. He listens to her awkward ramblings. He loves "To Kill a Mockingbird" as much as she does, and his dark eyes are irresistible. His words are few and far between, but when he does speak, she can't help but listen.

The trouble is, Zan was the driver in the accident, and now Lottie's discovered he lied to her about what happened that night. Now she must decide if trusting him again will lead to real forgiveness, or deeper heartache.

Den här boken har funnits på min TBR-lista ganska länge och jag kände mig positiv och förväntansfull när jag började läsa, på synopsisen lät det som en bok som skulle kunna falla mig i smaken. Tyvärr blev jag ganska besviken, det positiva överskuggades av det negativa. Jag hade väldigt svårt att knyta an till karaktärerna, vilket jag inte brukar ha, och det gjorde att jag inte riktigt kände mig motiverad att läsa i den takt jag brukar. När jag så småningom, nästan, lyckats få grepp om en av huvudpersonerna svängde boken så tvärt i handlingen från en mening till en annan att jag satt som ett frågetecken och bara gapade "vad hände där?!". Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kände mig frustrerad. Detta hände en gång till och då var jag helt säker på att jag missat en, eller ett par, sidor men så var det inte. Kan även säga att den här boken var super, super cheesy och det förekom en del grammatiska fel och ett, enligt mig, ganska allvarligt faktafel som jag tycker borde ha upptäckts innan boken publicerades. Ska jag nämna något positivt så hade den bra budskap: att inte döma någon på förhand och att lämna det förflutna bakom sig och våga gå vidare.

1 kommentar:

  1. Ett tips är att köpa din kindle direkt från amazon.com, då den kostar ca 1300 kr inkl. frakt och tull, samt att det bara tar 2-4 dagar att få hem den och då direkt till dörren. :)Jättefin blogg! Har många nya böcker att köpa och ladda ner till min Kindle nu! :D

    SvaraRadera

 

Template by BloggerCandy.com