onsdag 17 april 2013

Recension: Ruining Me - Nicole Reed




Författare: Nicole Reed
Serie: Ruining #1
Utgiven: 2012
Språk: Engelska
Första meningen: "Two years ago I learn the hard way how every moment of our lives define everything we are and everything we will be."

Eighteen year old Jay Stevenson is living a horrible nightmare.
Two years ago, she had the world in the palm of her hand, but in one moment, it was ruined. Secrets, lies, and the worst imaginable betrayal haunt her new reality. Burying her problems under a cold facade seems to be the only way to cope until it all catches up with her. Soon, she loses control of the lonely world she built around her, and the past, present, and the future collide.

Three guys are there when it all comes crashing down: JT, the perfect boyfriend she never wanted to give up; Rhye, the local bad boy "rock star" who made her forget the past; and Kane, the funny and sweet tattooed bartender who wants her future.

Secrets must be kept. Choices must be made. Is it still possible to move forward while still chained to the wicked vices of the past?

Det tog bara några få sidor innan jag var inne i den här boken, den hade ett riktigt bra flyt och jag upplevde den som väldigt lättläst trots att den kretsade kring ett tungt ämne. Jag kände även att jag hade ordentlig koll på karaktärerna och lärde känna dem ordentligt vilket jag uppskattar - hellre få karaktärer som jag lär känna ordentligt än många som jag bara håller reda på till namnet. Handlingen i sig var ganska enkel och vissa stunder rätt förutsägbar och det kändes inte som något nytt, ändå uppskattade jag det och måste säga att jag tycker författaren fått ihop en trovärdig berättelse. Kanske därför den var så lätt att fastna i? Ibland kändes det som att handlingen "sprang iväg" lite, att det hände lite för mycket på kort tid, men det kan jag bortse ifrån. De sista kapitlena var lite av en känslomässig berg- och dal bana, ena stunden ville jag hoppa in i boken och ta saken i egna händer, i nästa stund satt jag med tårar i ögonen... Måste ta och läsa andra boken, Ruining You, snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Template by BloggerCandy.com